Logo of Yui Sato

CRISCA

Web design / Coding

View Website link
Production period 制作範囲/期間

May 2024
2 weeks

Development tool 使用ツール
  • HTML5
  • CSS3
  • jQuery
  • Photoshop
  • XD

Overview

1991年にオープンした、福島県の北部に位置する梁川町(やながわまち)にある洋菓子店のCRISCAのWebサイトリニューアル提案。「地元の方々に親しまれるお店」がコンセプトで、ケーキや焼き菓子、ベーカリー、雑貨など、たくさんの商品を販売している。既存サイトの課題の解決を試み、お店のコンセプトを深堀りし、CRISCAをどう見られたいかを表現できるWebサイトを制作した。

Website redesign proposal for CRISCA, a confectionery shop opened in 1991 in the city of Yanagawa. The concept is "a store loved by local people" and they sell many products including cakes, baked sweets and general merchandise. We created a website that solves the problems of the existing site and expresses how they want CRISCA to be seen.

Purpose

認知度アップ(CRISCAを知らない沢山の人に知ってもらう)のため。認知度アップの顧客範囲は、隣接市に住む人々(特に30代~40代)。地元の人々からの認知は広いが、地元外からのお客様が思いのほか少ないため、「こんなお店があるんだ」「今度梁川町に訪れたら行ってみよう」と思っていただけるようなWebサイトを制作する。

To increase awareness of CRISCA (to reach many people who do not know about CRISCA). The target group is people living in neighbouring cities, especially younger customers (30s-40s). Although CRISCA is well known to local people, the number of clients from outside the area is unexpectedly low.

Design

親近感がありつつも洗練されたお店の雰囲気を表現して他店との差別化を試み、商品の紹介を充実させたWebサイトに仕上げた。

The website expresses a friendly yet sophisticated store atmosphere, attempts to differentiate itself from other stores, and offers a full range of product introductions.

Web design
Next work